Migrän med aura

Ja fick ett migrän anfall idag.
Börjar med att min högra arm domnar bort.
Sen sprider det sig till näsan, munnen, kinden.
Blir bort domnad och får svårt att prata.
På vägen hem blir dte allt värre.
Kan inte koncentrera mig på det mamma berättar då vi går mot ÖB.
Jag kan inte prata ordentligt utan tappar ord och får inte till korrekta meningar.
När jag nästan är hemma smäller huvudvärken till och får synrubbningar.
Får tunnelseende, är helt suddigt på sidorna.
Huvudet spränger och vagnen med Vilma och en jätte pumpa på är jätte tungt.
Kämpar mig isf på något sätt hem.
Bryter ihop totalt i porten/hallen.
Tar mig med mina sista krafter innanför dörren.
bara gråter hysteriskt.
Andreas hjälper mig in till soffan där jag kan pusta ut.
Går en liten stund och huvudvärken spränher på.
Äter middag och däckar sen i soffan.
Kändes som om någon har slagit mig med en hammare i skallen.
Då Andreas duschat klart säger han att jag kan lägga mig på sängen och vila.
Det gör jag och får sällskap av en lite sur Vilma.
Vi somnar fort.
Vaknar sen och har ännu huvudvärk.
Min arm känns lite halft bort domnad och det dunkar i mitt huvud.
Ska gå och lägga mig.
Hoppas på att må bra imorgon. Annars måste Andreas nog vara hemma från jobbet.
Jag blir så dålig...

Är så obehagligt då detta händer.
har hänt en gång tidigare då jag var gravid men Lova och då konstaterade läkarna att det var migrän med aura.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0