Fullt ös?!

Sjutton hände med mig idag?
Solen gick i moln och jag sattsade allt på att få ordning här hemma efter 2 veckors sol och bad...
Körde järnet på balkongen! Och det blev så himla bra!:-) MEN ännu vill jag fixa mer saker hahaa...

Håller nu på i köket och rensar ur skåpen.
Har en JÄTTE Disk att ta i tur med senare...

Finns verkligen 1000 saker att GÖRA här hemma. HELA tiden.
Tjejerna är lite i luven på varandra då jag städar och plockar. Har lite dåligt samvete för att jag inte riktigt är med dom.
MEN vill få lite mer i ordning...

Nej tillbaka till stöket i köket;-)
Återkommer med bilder på ballen sen;-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj, vad duktig du är som håller igång sådär ;) Du kan inte skicka över lite energi till mig med? :)



Kan förstå att du har svårt att hitta tid när du har mycket annat med, min kompis som jag tränar med har tre söner så vet att det kan vara tufft. Jag däremot har väl inget att skylla på, bara sambon (som jobbar för den delen) och min katt att skylla på, haha.



Hoppas för din skull med att du hittar den när han har semester, annars finns det alltid andra sätt att träna på, gå 10.000 steg om dagen eller liknande.



Aha det måste verkligen vara jobbigt att vara så sockersugen, svårt då att låta bli förstår jag verkligen ju. Klart man äter om det finns hemma, min sambo köpte 24 pack coca cola burkar och det är om något gott. Men jag har bara tillåtit mig att ta 2 om dagen annars kan jag gå och plocka när som. Samma gäller godis, finns det hemma så går jag och småäter det. Försöker du trappa ner på godiset eller hur tänker du? Tänkte mest för det verkar så jobbigt för dig :( Jag dömer verkligen inte dig då jag är lika dan på kvällarna, vet hur det att sitta i soffan och titta på tv och bara känna att man vill ha något :P



Nej jag har hört om de böckerna men inte läst dem, min mamma jobbade som coach innan och hon gav mig några råd, men det är svårt att få in dem, jag har alltid varit mullig/tjock/överviktig ja kalla det vad du vill, har varit det sen jag var liten. Och söt har jag aldrig tyckt jag har varit. Då är det inte lätt att stå vid speglen och tycka om sig själv. Det kvittar hur många som säger jag är söt, jag tycker inte det själv och då tar jag inte till mig det utan bara säger nej.



Du är verkligen skit duktig som tänker så, kan knappt förstå det. Är avundsjuk på dig, det är inte många som kan inse att man inte måste vara på topp alltid fast man är mamma. Min syster hade en stor svacka när hon hade fött sina tvillingar, hon kände att hon inte räckte till, en grät medans hon höll på med den andra och då kände hon sig dålig. Nu förstår hon att man inte kan vara på två ställen samtidigt och den ena får helt enkelt gråta.



Ja jag unnar mig med när jag är deppig, fast man vet att det inte löser några långsiktiga problem....



Finns nog många orsaker, eftersom jag alltid varit stor så vill jag inte det mer, vill inte bli som resten av familjen, inte alla men större delen är överviktiga om inte feta. Och jag vill inte hamna där, sen har jag märkt att jag mår bättre sen jag gick ner, börjar tycka om mig själv mer. Mest därför jag är väldigt deppig nu när jag gått upp och tänker bara hur dum jag har varit som låtit det gå så långt. :(



Aha förstår att du inte vill det och respekterar det med, men det är bra att du insett det faktiskt.

Jätte bra att du försöker bryta dina mönster, vill du prata med någon så ska du veta att jag finns här, kan ibland vara skönt att ventilera eller bara prata om vad som helst.



Jag och mina syskon har insett att min mamma vill vårt bästa men att hon säger fel saker för det mesta. Jag har haft problem med min mage, insåg det var laktos då det försvann när jag inte åt så mycket av ost, glass och mjölk. Men då trodde min mamma det var diabetes. Även när hon vet jag försöker gå ner så köpte hon rätt mycket godis när hon var på besök. Och man ska vara så himla glad för henne när hon går ner men hon ger inte tillbaka utan ser negativa istället. Det gäller inte bara vikt utan personer med. Hon var negativ mot min sambo innan hon träffade honom, när jag sa jag hade träffat en kille så sa hon direkt; ja men han är väl inte svensk? Och allting hade något negativt med vad han gjorde. Bara för man stött på folk som inte var så bra betyder det inte att alla är så.



Jo jag äter p-piller men jag hade ingen aning att man kan må dåligt av dem, äter såkallade minipiller pga mitt höga blodtryck. Har du något annat nu istället?



Ja ett delmål låter som en bra idé, men jag vill så mycket nu och 6 kg låter lite men jag vet att man ska lyckas hålla det sen med så får nog ta mig en tankeställare faktiskt. Men ska ta till mig detta och se vad jag kan göra upp för mål.



I onsdags blev det endast vägning för jag hittade inte måttbandet på morgonen, men nu är det hittat på onsdag nästa vecka blir det mätning med, vet att man kan ha gått ner mer cm än vikt.



Jo jag kanske får ta mig i kragen och gå och simma själv, tycker det är riktigt skönt att simma.

Du har nog rätt där, tror jag kommer känna mig mer "duktig" när jag provat det själv.



Vad snällt av dig att heja på mig :D Jag hejar på dig med och tycker du är super duktig som försöker med allt, önskar dig lycka till och vet du kommer klara det galant!



Kramar från Malin

2009-07-03 @ 17:22:25
URL: http://halmstadsbo.blogg.se/
Postat av: Mia =)

Ja jag vet. Men håller på att bättra mig nu! :)

Men mitt fungerar jättebra =) Hoppas på 1kg tills på onsdag =) Det är bara att kämpa på, tänk på att det kommer att gå! Du måste vara bestämd!



kramar<3<3

2009-07-03 @ 18:03:42
URL: http://ungmammamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0