Pillerna från HELEVETET!

Ja nu har jag fått NOG av dessa JÄVLA hormonella peventivmedel som man ska proppa i sig!
Jag har testat det mesta p-piller, mini-piller, p-plåster och fan och hans moster!
Jag mår psykist så himla dåligt av dessa hormoner.
Mina biverkningar har varit hemska...
Minns när jag var tonåring hur jag kunde gråta hysteriskt i 2timmar i streck.
Jag fick finnar över hela rygen/bröstet.
Superkänslig för allt och inget.
Får numera jätte utbrott för allt och inget.
Känner mig ofta låg och trött.

Dagen började i vanlig ordning med bråk och stök (egentligen inget stort utan lite trots och så).
Bara att denna morgonen bröt jag ihop totalt.
Kräktes och blev yr och matt, grät hysteriskt, fick ett jätte raseriutbrott...
Är så läskigt då jag reagerar så här. Kan inte kontrollera den ilskan som bubblar upp inom mig.
Syrran skrattar ofta åt hur känslig jag var som yngre, alltid påverkad av mina egna hormoner.
Och att nu tillsätta mer hormoner gör att det slår slint i huvudet på mig...
När jag sen "kommit ur" mitt utbrott är jag bara matt och har huvudvärk.
Grinar och skriker värre än våran trotsiga 3åring.
Ingen i familjen mår bra av att jag mår som jag gör.

Ville verkligen ge dessa mini-piller en chans (Skriver inte ut namnet på dom då dom kan funka JÄTTE bra för någon annan) för att man inte har någon mens och ägglossning med dom.
Men nu orkar jag inte mer. 2månader med detta humöret och tröttheten får räcka!

Hur mycket ska man som människa stå ut med???
Frågar alltid mig sjäv varför läkarna inte kan göra något test och se om man passar med hormonella preventivmedel eller om det skulle vara bättre för ens hälsa att ha ett preventivmedel utan.

Tror att vi är VÄLDIGT många tjejer som mår dåligt utan att kunna sätta fingret på vad det kan vara.
Det kan vara ditt preventivmedel som gör dig dålig!
Tänk på att det finns massor med olika alternativ och det som rekommenderas på UM eller MVC kanske inte är det bästa för dig och din kropp!!!
Se till att hitta något som passar dig och får dig att må bra!
DU ÄR VIKTIG!


Jag funderar nu på Kopparsprialen som jag hört mycket bra om.
Två nackdelar är att man kan få rikliga blödningar och att killen kan känna av trådarna.
Fördelarna är ändå att jag slipper hormoner och har ett bra skydd.

Eller så tänker jag på Pessar.
Inga biverkningar men inget 100%-igt skydd heller då man verkligen ska stoppa in den då man ska ha sex och ev ha spermiedödande medel också.

Finns iof inget 100%-igt skydd förutom avhållssamhet men vem klarar det med en kille som min;-)
Ska höra av mig till min Bm och boka en tid för rådgivning.

Dela GÄRNA med er av era erfarenheter ang preventivmedel.
Ni som har spiral eller pessar vad tycker ni?
Eller om ni testat något av dom?

Kommentarer
Postat av: Tina

Har haft kopparspiral och det har funka finfint. Ingen av oss har märkt av den under akten. Men fick lite rikligare blödningar än innan.

2009-08-01 @ 22:36:17
URL: http://ting84.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag får ju rikligare blödningar nu när jag har kopparsprial. Men då tar jag Cyklo-F, tar bara två tabletter en dag när mensen kommit igång lite och redan dagen efter har den minskat. Känner killen av trådarna vid sex så kan man gå tillbaka och så får de korta av dem. Jag rekomenderar spiral starkt! så skönt att slippa alla extra hormoner!



Vad det gäller med napp och så med våra barn så är det vi som inte vill att de ska va 2-3 år och springa och gnälla över en napp. Vi tycker det räcker med napp det första året. Välling dricker Varga. Gustav drack det till han var ca.2 år och 2 månader. Blir säkert något liknande för Varga. Tycker inte det är gammalt. Vet de barn som är 2-4 år och har både napp och välling. Gustav har sin snuttis fortfarande. Varga har snuttis och välling. Funkar kanon :)

2009-08-02 @ 11:23:22
URL: http://skapandejag.blogg.se/
Postat av: Sandra

Usch! Det där låter inget vidare :S

För flera år sedan käkade jag p-piller (minns dock inte namnet) - gick upp mycket i vikt och blev otroligt känslig.

Efter aborten för ca 2½ år sedan så fick jag "Jasmine", hörde mycket bra saker om dom och allting fungerade jättebra, FÖRRUTOM att jag fick vidriga mellanblödningar. Dum som jag var så tänkte jag att det kanske hade med aborten att göra, men när jag väl tog tag i det hela och gick till gynmottagningen fick jag reda på att min kropp inte alls gillade "Jasmine". Barnmorskan sa att jag kunde testa att sluta äta dom för att se om besvären försvann och det gjorde dom på en gång! Snacka om att man kände sig dum som hade gått omkring med det så länge. Jag saknar dock att äta p-piller, eftersom min mens minskar (blöder rätt mycket varje månad).. men jag är å andra sidan inte särskilt sexuellt aktiv för tillfället, så att käka p-piller känns ganska onödigt!

2009-08-07 @ 16:05:05
URL: http://sandramalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0