Ledig Lördag!

Ledig Lördag för Vilma. Andreas jobbade tyvärr denna lördagen men han är ledig måndag och torsdag förmodligen...
Jag kände bara för att slappa idag och göra så lite som möjligt. Vilma satt och tittade på Pippi och jag halvsov i soffan.
Var sååå trött. Konstigt då Lova har börjat sova jätte bra och LÄNGE om kvällarna/nättarna. Hon somnade vid 22 och vaknade straxx efter 6 för att äta! Så har hon hållt på i ett par dagar. Får se om det håller i sig:-) Har sjukt mycket mjölk då jag vaknar vid sex. Är inte så skönt.


Lova sitter och leker. Börjar bli rätt bra på att sitta nu:-)

Vilmas humör är inte det roligaste just nu. Inte mycket som blir rätt/bra. Hon snubblar till mest hela tiden och grinar massor... Hon blir galet arg då hon försöker göra något som sen inte fungerar.


Spana in fågelboet hihi


Mina ögonstenar!


Lovis

Vi mötte Andreas i vby efter hans jobb. Hon var rätt lugn i affären. Åkte i vagnen och det gick bra. Sen kommer vi utanför affären och hon vill gå... Andreas lyfter ur henne och hon går en bit för att sen sätta sig ner och vägra gå vidare. Dockan hon höll i slängde hon flera ggr i marken. Skit arg blev hon. Vi fattar noll... Ber henne att resa sig och gå med. Hon rycker på axlarna (betyder nej för henne) och sitter kvar. Tillsist tvingas hon ner i vagnen och blir hysterisk...
Hon är arg länge och säger att hon vill gå. Vi testar igen med att hon får gå ur vagnen men inte ska hon gå utan bara sätter sig ner...
Blir till att sitta i vagnen iaf och hon är så arg.
Får låna Lovas snutte och då lugnar hon sig lite.
Jag är verkligen matt efter såna här dagar med massa utbrott över allt och inget. Hur man än försöker med henne blir det inte bra/rätt och hon blir bara ännu mer arg.

När vi kom hem hade jag lovat att hon skulle få måla... Sagt och gjort fram med målarfärgen.
Hon målade lite på sitt papper sen var det mycket roligare att måla på sig själv...
Så undan med målarfärgen och in med henne i duschen.
Hon hade målarfärg i håret så vi var tvugna att tvätta av det ordentligt.
Hon hatar att tvätta håret och få vattnet i ögonen. Så där blev hon arg igen...


Mååååla skrattar Vilma

Målar händer, hakan, näsan och benen...

Grönt e skönt!

Kvällen avslutades i soffan i pappas knä. Dom gick sen in och somnade båda två i hennes rum.

Jag la Lova i sin säng och hon somnade snabbt. Duktigt att somna själv tycker jag:-)
Får se om hon sover en stund till och sen äter och somnar om vi 22 för att sen sova hela natten idag med:-)
Tog fram kläder i strl 68 till henne idag:-) Stora tjejen.

Och tillsist: VA KALLT DET BLIVIT!
Satt och kikade på Johannas bilder från i somras med Vilma idag (hon frågade efter Gussav;-) ).
Gud va man längtar tillbaka till alla lata dagar och värmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0