Vem gör vad Listan

Hihi såg denna lista hos Nicole om var tvungen att göra en jag med:-)

Vem gör vad i ditt hem?

- Vem tvättar? Linda
- Vem städar? Linda
- Vem lagar maten? Linda oftast men Andreas lagar då han är ledig.
 - Vem dukar? Den som lagat maten
- Vem dukar av? Den som inte tar tjejerna
- Vem diskar? Oftast Linda
- Vem bäddar? Linda
- Vem rensar avloppet? Linda
 - Vem går ut med soppåsen? Båda
- Vem stryker? Linda men det är sällan
- Vem byter glödlampor? Linda
- Vem plockar undan saker som ligger och skräpar? Oftast Linda men Andreas får sina små ryck ibland
- Vem vattnar blommor? Linda (är Mina blommor hihi)
- Vem handlar? Oftast Linda efter lämningen på dagis
- Vem gör det fint hemma? Linda
- Vem köper oftast födelsedagspresenter? Linda

Haha jag gör väl mest hemma:-) Men av den naturliga förklaringen till det är att Andreas jobbar...
Undra hur listan ser ut om 1 år då båda jobbar...

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha det va ju en rolig lista ;)

2008-11-29 @ 10:32:47
URL: http://lyckostigen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag hoppas innerligt din lista ändras när båda jobbar ! ;)

2008-11-29 @ 15:03:29
URL: http://lyckostigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0