En mammas tankar...

Jag önskar att jag kunde få ett lyckopiller. Har två stycken helt underbara barn men jag känner mig just nu så olycklig. Jag är ständigt på jakt efter nått. Känner mig sällan nöjd med det jag har. Bortskämd?
Nej jag är inte bortskämd. Har haft en jobbig uppväxt de senaste åren vill jag lova.
Allt för ofta har det varit riktig kaos omkring mig...
Jag vill så gärna vara alla till lags. Jag vill vara en toppen mamma, jag vill vara en skit snygg flickvän, jag vill så mycket och blir så besviken på mig själv då jag inte klarar av allt jag vill.
Mitt humör är så uselt, har världens kortaste tålamod... suck...

Känns så ensamt här hemma då Andreas arbetstider är långa och många. Att sitta och äta frukost, lunch och middag själv är inte spec roligt... Saknar vuxet sällskap.
Brukar bli deppig på vintern iof. Måste hitta ett sätt att ruska om mig själv. Vill bara skrika att jag ska vakna och leva i nuet!
Vet att min familj är helt underbart fin, att mina barn är friska och underbara, att Andreas älskar mig...
Vill att något nytt ska hända tror jag. Att städa, plocka, laga mat och vara med barnen blir tröttsamt i längden. Jag har inte jobbat sen våren 2006... Längtar efter att få prata med lite vuxna människor och känna att jag är något mer än bara en mamma.

Känner mig även dum mot Vilma. Har så kort stubin då det gäller henne:-(
Hon är väldigt krävande just nu. Hon vill så gärna sitta i mitt knä och mysa, att vi ska läsa böcker osv men alltid måste jag göra något med Lova. Det ska bytas blöja, matas, tröstas då hon ramlat, hindra henne från att krypa in i badrummet och välta papperskorgen OSV. Vilma kommer i kläm hela tiden. Min "stora" fina tjej längtar nog efter sin mamma. Jag längtar sjukt mycket efter att få vara BARA med Vilma. Ta det lugnt och göra det hon vill. Läsa en bok utan att Lova hänger och suger i boksidan:-) Sitta i lugn och ro och pyssla mm.
Hoppas att jag på Söndag ska få ro om min "stora" tjej ensam:-) Kanske tar vi en bio och äter lunch i vällingby:-)
MÅSTE verkligen se till att nu, då amningen snart är avslutad få mera egentid med Vilma. Vi behöver verkligen det.
Kanske lugnar hon sig lite då...

Ja det var några av mina tankar som snurrar i mitt huvud hela tiden...
Måste nog ta mig till ett solarium också och lapa ljus. Det brukar få mig lite piggare på vintern...

Kommentarer
Postat av: Tina

Skönt att höra att man inte är ensam. Så har vi alla föräldrar känt nångång. Vilket dagis går din äldsta på?

2008-11-26 @ 22:08:54
URL: http://ting84.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag känner igen mig såååå i allt du skriver!!!

att bla vara alla till lags, ta sig själv i sista hand! och att ha dåligt samvete jäntemot Evelina.

och sen den jobbiga, trista, deppiga mörka vintern!! enda ljuset just nu är december månad med alla ljus i stugorna o kuligheter, men sen längar man ju bara till valborg för då är det snart sommar igen!!!! =)

2008-11-26 @ 22:12:17
URL: http://mammamadeleines.blogg.se/
Postat av: Emma

oj oj va ja kände igen de där, ja tror charlie är som han är och gör som han gör för att hans stressade mamma inte riktigt hinner med honom. Precis som du skrev, ja hinner aldrig göra de han vill i lung och ro med honom för att nova kommer som en virvelvint och då blir han arg åsså blir de kaos ist.. De där med Bio lät som en super bra ide!! ska ja nog oxå sattsa på :D

Kram på dej vännen!!!

2008-11-26 @ 22:22:32
URL: http://charlieochnovasmamma.blogspot.com
Postat av: Therese svarar

Ja, verkligen. Jättejobbigt...

2008-11-26 @ 22:37:41
URL: http://tessanblogg.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja, att sola solarium är skönt om man känner sig deppig och blek ..



Att få egentid med de stora behövs verkligen emellanåt ! Men du, jag är sååå sugen på att gå till badhuset med Gustav ! Men får aldrig med mig Marcus och att åka ensam känns inte så kul .. Finns det nåt bra och kul badhus med lite kanor och sånt i stan eller hos er ?? För då skulle vi ju kunna ses med de stora och busa runt ! Skulle nog va kul :) Blir ju ingen "egen tid" som iof skulle va enormt skönt, men vi får iaf komma ifrån de små och bara ha kul med de stora + att vi får ses !! tänk på saken !



Tycker om dig Massor ska du veta !!



KRAMAR

2008-11-27 @ 12:08:56
URL: http://lyckostigen.blogg.se/
Postat av: Janine

Skickar en stor kram över datan!!!!

2008-11-27 @ 21:17:51
URL: http://bellansmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Kram till dig, Linda.



Jag känner precis som du. Inget tålamod med Emilia, skäller jämt... =//

Å javisst... här önskas det oxo att man vore en bättre mamma.

2008-12-03 @ 00:20:37
URL: http://www.asiatica81.net/wp_asiatica/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0