En mammas tankar

Ligger i våran säng och känner mig less.
Funderar på hur mitt liv hade sett ut utan tjejerna...
Lördag kl 22 vad hade jag haft för mig tro?

Finns inget svar på den frågan men funderar ibland på det.

Önskar ibland att jag bara kunnat krypa ur mitt egna skinn och bara fått vara Linda.
Gå på toan i lugn och ro. Ta en lång dusch. Äta middag när och vart jag vill. Bara sitta still. Slippa gå runt och städa efter alla. Finns så mycket jag kan komma på som jag vill och inte vill.

Är verkligen intensivt med ALLT då barnen är små.
Är så mycket som ska fungera och man ska hinna med.
Man ger barnen allt man orkar varje dag. Vissa dagar orkar man mindre än andra.
Jag har rätt stora krav på mig själv. Inbillar mig även att andra ställer samma krav på mig sjäv, fast det gör dom inte.

Mitt självförtroende åker den värsta berg-och-dal-banan som finns. 
För att inte tala om mitt humör... Fritt fall från månen och upp igen.
Ena sekunden är jag glad sen blir jag ledsen och arg.
Glad för att jag har en underbart fin familj.
Ledsen för att jag inte hinner med mig själv och kan göra sånt jag vill när jag vill det.
Arg för att jag blir för egoistisk ibland. Arg för att jag inte inser hur bra jag har det. Måste lära mig att leva och trivas i nuet.

Jag önskar jag kunde njuta mer av nuet. Jag är en känslo och impuls människa. Tänker sällan innan jag pratar. Allt är svart eller vitt för mig. Jag är glad eller sur.

Jag är inte lätt att leva med vill jag lova.

Bara några tankar som snurrar i mitt huvud som behövde komma ut...


tack för att ni lyssnat....

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag tycker också så klart att barnen ska komma i första hand, men om man glömmer bort sig själv så orkar man inte med någonting tillslut. En glad mamma=glada barn! kanske kan du införa en dag i månaden eller oftare så du kan lämna barnen hemma medan pappsen eller någon annan och bara vara du? kanske en liten runda på stan, ta en fika eller bara en promenad, det behöver inte vara stora grejer. Jag älskar min dotter över allt annat men ibland måste man nog få komma bort när man känner att man behöver det, oavsett om det är en timme eller någon dag, tror du inte?

2008-11-08 @ 22:55:59
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Erika

Hur gammal är ditt äldsta barn? okej efter 2,5 år så försår jag dig :) men kan du inte redan nu köra med flaska den tiden du är borta, så kan du ju redan snart bege dig till simhallen som du ser fram emot? Jag menar alltså inte att du ska behöva sluta amma, bara att någon ger lilltjejen mat när du är iväg..? bara en tanke

2008-11-08 @ 23:22:18
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Nicole

Gud vad jag känner igen mig i det du skriver!!!!

Man behöver vara BARA Nicole (eller Linda) ibland... inte mamma eller sambo... bara få vara sig själv! Men vet du va? Så fort du känner dig redo så ska vi ut på gallej!!!

2008-11-09 @ 01:43:48
URL: http://sybubblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0