Låång dag

Usch. Idag har varit en rätt bråkig och stökig dag.
Är inte alltid man har roliga härliga lugna dagar som det kanske verkar här inne på bloggen.
Självklart är det roligare att skriva om allt kul som hänt men ibland måste man även skriva om det tråkiga.
Idag har alla varit bråkiga och gnälliga här hemma. Men det lugnar sig med efter en stund.
Vilma var på sitt hemskte trottshumör idag.
Vi gick in en snabbis på ÖB och hon fick ett stort utbrott och ville inte gå därifrån. Man svettas lagom mycket som förälder ibland. Detta är verkligen ett tillfälle då ungen skriker som om man brutit en arm på henne.
Men vi står på oss, har vi sagt att hon inte ska få en leksak så ska hon inte skrika sig till den.
Väl på väg ut ur ÖB skriker hon till så en tant blir livrädd...
Det tar väldigt mycket på en såna här bråkiga dagar. Sen bråkar vi vuxna med lite då vi kom hem. Över inget spec. Sen vill Vilma fortsätta att bestämma, hon ska inte äta, inte tvätta sig, INTE byta blöja.

Vi klär iaf på oss och går ut till träsket för kl är för lite för att börja med middagen.
Fortfarande är vi lite osams.
Sen fångar jag en gräshoppa och sätter den på min arm. Det tyckte Vilma inte va så skoj. Bort med den tyckte hon. Jag börjar gå med gräshoppan på armen (trodde den skulle hoppa av) och Vilma viftar med sin arm och menar att jag ska vifta bort den. Jag ska sen putta av den men då hoppar den rätt på mina bröst ist. haha
Jag och Andreas börjar skratta och allt är som vanligt igen. Skönt med små gräshoppor som kan läta upp stämningen. Vi fortsätter runt träsket och kramas och pussas. Får ett litet tjuvnyp i rumpan:-)
Försöker fota en fjäril sen utan resultat:-) dom är bra snabba... Men innan sommaren är slut ska jag väl ha min fjärilsbild hihi.

När vi kommer hem lagar Andreas god mat, Wook och jag diskar. Vilma sitter snällt och kikar på Pippi och Lova sov i vagnen.

Efter maten vill inte Lova äta utan strular massor vid bröstet. Hon var gringig i minst en timme innan hon slutligen tog bröstet. Eller jag la mig med henne i sängen med nappen och bytte sen ut nappen mot bröstet och då åt hon och somnade. Då var kl 18 så hon vaknar nog snart för att äta igen.

Igår sov hon från 21-5.30 utan att äta!!!:-)Duktig tjej. Då hon vaknade gav jag henne bara nappen och hon somnade bara om.

Har varit en lång dag som sagt och jag somnade då jag matade Lova vid 18 och vaknade efter 21 och tänkte nu ta mig en välförtjänst dusch. Träningen får vänta tills imorgon. Går riktigt bra här med kilona:-)
6kg kvar och Lovas kilon är borta plus 2 till. Tränar flitigt på Orbi och promenerar varje dag. Äter varierat, lite mindre portioner än jag brukar och håller mig undan från sötsaker så mycket det går:-) Försöker begränsa det till 1 dag på helgen:-)


Dagens Bilder:


Lova lyfter högt


På väg för att handla. Vilma vägrar borsta håret... syns det?;-)


Gräshoppan


Mycket ruffsigt hår:-)

 
Då vi inte har ett badkarl tog jag fram poolen och det funkade bra:-)


Liten Lova

Det var allt från oss idag!
Imorgon ska det blir varmt och sol sägs det:-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ucha vilken dag ni hade igår .. Själva fick vi en toppen dag ;D så olika så.. och som sagt, alla dagar är ju inte toppen.



Lova är verkligen stark !!!

Varga lyfter verkligen inte så högt. Eller jo, det gör hon, men endast korta stunder. Men har försökt ha henne mer på mage nu det senaste och det är lite mer ok nu. Men hon sitter häldre upp uppbuffad med kuddar och så, så hon ser vad som händer ;)



Tack för Mora Träsk tippset ! ska kika om vi hittar nån dvd :)



KRAM

2008-07-23 @ 13:02:48
URL: http://lyckostigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0