ÄÄÄÄÄntligen!

Sen jag flyttade hemifrån och kom över en soffa (läs skit ful men skön soffa) och fötölj för en billig peng på Läkarmissionen har jag drömt om en NY soffa.
IDAG den 6 oktober slog min dröm in=)
Vi åkte till Ikea och testade soffor i lugn och ro. Var inte alls så svårt att enas om en soffa som jag trodde att det skulle bli.
Blev en svart Ektorp hörnsoffa. Vi köpte även en illgrön matta:-) Blev en ny stol till Vilma.
Vi tog hemköring på sakerna och hade varit hemma ca 1 timme då soffan kom, snacka om snabb service!
Vi satte ihop soffan och tog på klädseln på ca 40 min!:-)
Sen hämtade Andreas Vilma på dagis och jag fixade det sista med att lägga ut mattan mm.
Vi blev så himla nöjda.
Vi ska ta bort databordet och göra en liten läs hörna där. Måste bara köpa en extern hårddisk så det får vänta lite.

Här är några bilder, dock lite suddiga. Min mobil kamera är inte så bra inomhus ibland...



Vilma och Andreas myser i soffan. Några minuter senare ligger dom bådda och sover gott hahaa:-)
Bra betyg på soffan.

Vilma var inte allt för glad över sin nya stol. Hon ville sitta i den gamla stolen.
Förklarade att hon är stor nu och att Lova som är liten ska få sitta i den.


Röd och fin var stolen

Jag hade köpt två hundskålar till Sara... Så här låg dom då jag kom in i köket.

Hon hade tagit fram brickan och ställt dom på den. Vi brukar alltid ha skålarna på brickan så att golvet inte blir blött.


Nej det var allt för idag:-)
Hej Hopp!

Kommentarer
Postat av: sandra med familj

snygg

Postat av: Linda

Jättesnyggt:-)



Gillar själv Ektorps & skulle gärna vilja inhandla en sån, kanske jultomten är snäll iår om man har tur:-)

2008-10-06 @ 19:17:22
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jätte snyggt !! :D

Nu börjar ni ju sakta men säkert får ett mer komplett hem som du längtat efter ! Ny hylla och ny soffa ! nice



Söt stol Vilma fått ! ^^

Ska inhandla en liknande till Gustav med !



KRAM

2008-10-07 @ 10:16:16
URL: http://lyckostigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0