Sovrummet är KLART!

I torsdags blev sovrummet klart!
Då kämpade jag och Andreas ett par timmar på dagen med att få in möbler i rummen och leksaker. Så mycket mer han vi inte innan det var dags att hämta Vilma på dagis.

DAG 1.
Så här såg barnens rum ut då Vilma kom hemfrån dagis. Stökigt men möblerna på plats:-)

Jag han få upp gardinner och Vilmas små rosa lampor i fönstret innan det var dags för tjejerna att sova.



DAG 2.


På fredag kom Farmor och Farfar över och hjälpte mig med att passa Lova och röja.
Farmor har opererat sin fot men var så envis och skulle hjälpa till med allt möjligt, trots hennes uppg bara var att sitta med Lova. Är verkligen TACKSAM för eran hjälp igen Sonja och Roland! Farfar hämtade även Vilma på dagis och det blev hon jätte glad över!
Jag fick undan så mycket igår även om det ännu finns en massa små saker att plocka och fixa med så går det att bo här igen:-)

Jag har tagit en del foton på kaoset, före och efter bilder kommer här:

Hallen
Före:

Efter


Vardagsrummet

Före

Efter



Vårat sovrum

Före

Efter

 

(Finns som sagt en massa små saker som ska fixas tex bamse mm ska ju sitta på tjejernas dörr och inte våran:-)
Men idag lördag orkar jag inte fixa blev så mycket igår. Höll verkligen på hela dagen...)



Så här fint blev det iaf hemma hos oss:-)

Tjejerna sov ganska bra natt 1...
Natt 2 var jobbig för Lova då hon är dunder förkyld och helt igen täppt i näsan så hon fickligga mellan mig och ANdreas och sova/vakna och gringa/inte kunna andas i natt. Vilma däremot somnade SJÄLV i rummet efter några sagor och sov HELA natten:-O Underbart var det att bli väck av en super glad Vilma " Goooo moooorrrrooooon"


 

THE END;-)


 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt för er att få orning på kaoset !

Kommer säkert bli toppen mysigt och fint när rummen väl är helt klara !

2009-01-24 @ 15:37:29
URL: http://lyckostigen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh, vad fint allting blev! :D

Och jag tycker också att du borde skaffa löshår ;) Hihi! Inte för att du är ful i kortare hår :)

2009-01-24 @ 15:51:47
URL: http://lovetrouble.blogg.se/
Postat av: mamma

oj va fint det blev..syns verkligen att du/ni jobbat.Du är fin o vacker oavsett hur du gör med håret men testa ett tag o se hur det känns,du e rolig gumman min ! PUSSAR O KRAMAR till er alla

2009-01-24 @ 18:30:27
Postat av: Hanna

HÄrligt med allt klart och att dom sover bra!



Elliot är ju också jätteförkyld.. så drygt när vi nästan fått rätsida på sovandet...

2009-01-24 @ 20:46:55
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Va fint det blev när det blev klart allting =)

Men ang lös hår haha, så använde ja vanligt shampo och balsam, oftast fruktis, hade i as mkt balsam och sköljde ur det lite slarvigt i lös håret men ordentligt i mitt egna =)

Det där med att ha sex går som en dans hehe, de blir bara hår boll om man ligger och sover i 10 timmar typ, men ja hade iof flätat nästan jämt då oxå hehe, eller ja har nog haft uppsatt väldigt mkt eftersom ja inte orkar platta å hålla på iaf inte när jag hade löshåret när barnen fanns =) haha ja hade ju till och med löshår på förlossningen när nova kom haha!

2009-01-25 @ 09:59:14
URL: http://emmaperssons.blogspot.com
Postat av: Sandra

sv: Hehe! Absolut! ;D

2009-01-25 @ 12:19:58
URL: http://lovetrouble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0