Vilma 2år och 11mån (snaaart 3år)

VILMA

Vilma är just nu väldigt bestämd. Hon har svårt att ta ett nej eller att vänta på sin tur.
Hon kivas järna med Lova och vill visa att hon nog allt bestämmer lite över henne.
Hon är otroligt frågvis och nyfiken.
Sjunger en massa och gillar att dansa.
Hon är inne i en stor rita period nu och vill helst sitta hela tiden.

Asså hur stolt blev jag inte då hon ritade denna häst?!
Syns verkligen att det är en häst i mina ögon dessutom:-)


Hm vad kan hon mer...
Hon kan räkna till 10, sjunga lite på engelska, hon vet när hon fyller år och hur många år, hon kan även släktingars födelsedagar (alltså vilken månad)....
Hon har ett enormt minne! Räcker att berätta något en gång så minns hon det.
Hon är rätt blyg ännu men har blivit mycket mer öppen och framåt. Då vi är på stranden går hon med lätthet ner till strandkanten själv. Hon kan gå iväg framför en i affären. Hon börjar inte tok grina om någon säger hej till henne som hon inte känner.
Hon kan även vara jätte snäll och fin med Lova. Hjälpa henne upp om hon ramlat, trösta henne när hon är ledsen, läsa bok för henne, snyta henne då hon är snorig osv.
Vilma är helt underbar men väldigt påfrestande just nu.
Är en period, en fas som kommer att gå över och jag är verkligen tacksam för all tid jag får med henne!
Hon är sagolik!
Ska bli underbart att få se henne växa upp och bli en vacker liten dam;-)

ÄLSKAR DIG NU OCH FÖRALLTID VILMA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0