Norrland i bilder och lite text

Ska försöka sammanfatta våran härliga semster i vackra Vännäs.
Kommer mest bli bilder och några få ord hihi

Vi åkte upp strax efter 21 på fredagskvällen den 17 juli:

Vilma tyckte det var spännande och hade lite svårt att somna till en början. Tillsist la hon sig skavfötters och låg och hyschade åt tåget som skramlade då vi åkte. Vi hade en liggkupe som vi delade med 5st till. väldigt skönt att få ligga ner då jag annars suttit då vi åkt upp.

Vi kom fram på lördagen kl6.30, hela 15min innan beräknad tid.
Det var soligt och härligt att få se Diana* igen.
(*Diana är min mammas moster och det var hos henne vi bodde då vi var uppe)
Vi åt lite frukost och la oss sen i röda huset för att sova en stund.


Vi sov ca 2timmar och gick sen ut på gården. Vilma fann genast den lilla dammen med fontän.


Diana och Åkes fina hus och bungalo:



Åh min stora kärlek heter Portello som tack och lov finns i Norrland och även i sthlm på få ställen.
Drack mig full (ej berusad utan full i magen hehe) av den varje kväll och dag!


Lördagen var solig och fin och Vilma var inte sen på att bli naken och leka med vattnet igen.


Vi åt såklart middag ute på altanen


Vilma kom väldigt bra överens med Diana



Det var så mysigt att krypa ner i sängarna den kvällen


På söndagen väcktes vi 8.30 av syrran och brorschan som åkt bil upp med Jani halva natten!
Dom hade inte tänkt komma förens till kvällen så vi alla blev chockade!

Bilder från söndagen:




Vilma och fina Bruno


Vilma är en duktig tjej och erbjöd sig att hjälpa Diana med disken på kvällen:


Diana hade hyrt en bilbarnstol på Barnens hus så vi slapp ta med våran.
Vilma satt himla bra i den och vi åkte ofta iväg på kvällarna bla till Vitvattnet


Vilma sprang ett varv på gården


Vilma och Diana


Den kvällen fick Vilma sova på madrass på golvet och jag och Sara i sängarna, vilket gick bra efter lite gråt...


Frukost på Måndagen...


Mysiga altanen:


Mys i gungstolen


Blev ett par regniga dagar innan vi skulle åka hem.
Men Vilma hade då rätt kläder med sig så det gick bra ändå.
Regnet gjorde oss alla trötta så vi slockade alla fyra i soffan på em hehe


Kvällsmacka


Tisdag:


Onsdag:
Köpte mig ett par stövlar så jag slapp bli dygnsur om fötterna...


Himlen va hotande mörkblå


Stiliga Murre


Lek i "sandlådan" hehe


Brorschan hugger i




Torsdag:
Vilma testar en ny frisyr.... hehe


Så här kul är det att åka bil:


På fredagen var det regnkläder som gällde:


Vilma fick ett stort set med såpbubblor av Diana vilket uppskattades


Sara och Daniel åkte hem på lördagsmorgonen.
Vi åkte då till Umeå och shoppade lite och gick på fik.


Vilma somnade på vägen hem i bilen och var sen omöjlig att väcka...


Hittade detta på Gina.
Trasiga boyfriend jeans och en schysst top till:-)


Bubblor


Vi blev bjudna på middag till Tony och Carro på kvällen vilket var himla gott och trevligt:



Innan vi ska åka sätter vi oss på altanen en stund.
Vilma ropar då glatt "titta en mus!"
Bara att det var ingen mus som kom gående över gräsmattan...

Utan en liten igelkotte:-D


När vi kom hem igen låg jag med mitt sudoku och Vilma med en bok:-)


Dagarna gick fort där uppe och söndagen kom och det var dags att åter resa hem för denna gången.
Dagen innehöll fika, lek och sol:-) och en liten hundvalp kom på besök...



Vi hade det som alltid toppen i Norrland!
Diana och Vilma fann verkligen varandra hihi.
Vilma visste dock inte till en början vad hon skulle kalla Diana och ropade farfar, mormor och lilla tanten efter henne.
Längtar redan tills nästa gång man får komma upp.
Är så skönt att bara vara där uppe.
ja det var allt för denna gång:-)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åå va mysigt ni haft det :)

Förstår precis vad du menar med känslan av hus, annan ort, lukter .. ja, allt du skrev. Sånt sitter nog kvar i en hela livet ^^



Norrland är underbart! Jag och Marcus var där sommaren innan Gustav föddes. Hlet underbart! Vi åkte forsränning :) jag blev kär i landskapet och naturen och känner som dig, att jag skulle kunna tänka mig att flytta uppåt. Tyvärr finns det ju så ont om jobb ..



Ta hand om dig! kram

2009-07-30 @ 11:32:29
URL: http://skapandejag.blogg.se/
Postat av: Nettan

ser ju ut som att ni har haft det underbart! (danne gav mig en liten annan feeling - men killar i den åldern ;) ) men det där hade jag inte klagat nått på i alla fall! hoppas ni mår bra<3 kram nettan

2009-07-30 @ 22:36:21
URL: http://bigcitylife.webblogg.se/
Postat av: Tony & Carro

Så kul att träffa er alla när ni var uppe! Jätte roligt att se bilderna, så fina.

Hoppas vi ses snart igen =)



Kram

2009-08-02 @ 21:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0