Varför är det så svårt?!

Ja varför är det så svårt att äta nyttigt och hålla sig ifrån alla dessa sötsaker:-(
Gång på gång faller jag tillbaka och sitter gluffsandes i soffan...
Fan tänker jag. Jag VILL ju ner i vikt. Vill ju ha en fin mage och kropp som jag kan känna mig nöjd med.
Men det blir ju inte av om jag äter så här.
Jag velar mellan simkortet(då behöver jag fixa barnvakt) eller ett gymkort (sats har barnpassning och ett nytt gym som är öppet dygnet runt ska öppna i vby)...
Bortförklaringar och dumma ursäkter?
(dricker mitt vatten och knaprar på en sesamkaka)
*Funderar vidare*
Att komma iväg 2ggr i veckan till simhallen borde fan inte vara omöjligt att lösa med barnvakt.
Skulle göra mig gott att få in lite rutiner.
Och Orbin får fan inte stå här inne och hånamig, måste använde fanskapet!
Och ang maten hade Arla rätt bra tipspå sin hemsida med hela veckoscheman:-)
Ska kika in där lite nu.
Bra att skriva matsedel och handlaupp sig på frukt mm.
Och inget snask. Har man inget hemma behöver man ju inte äta det heller:-)

NU JÄVLAR!!! jag vill jag vill! Jag ska klara detta! jag ska fixa detta!Jag bara måste:-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Fastnade så i ditt inlägg... har aldrig förstått varför allt som är gott är onyttigt! Och hatr hundra gånger ställt mig frågan: Vill jag inte tillräckligt mycket för hur svårt kan det va???

Vilka "sockergryn du har"// malkan

2009-01-19 @ 21:20:39
URL: http://malkansviktblogg.blogspot.com
Postat av: Nicole

Jag sitter o knaprar på bananchips och torkad frukt... sött, men nyttigt.... =) Prova det!!

2009-01-19 @ 21:47:42
URL: http://www.varmdomorsan.se
Postat av: Johanna

Haha du är grym tjejen !

Du peppade mig ;)

Har typ malt samma tankar i mitt huvud ikväll ;)

Nu JÄVLAR bruden !! smalt står på schemat, hehe

2009-01-19 @ 22:44:29
URL: http://lyckostigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0