Nu är det nog!

Nu får det fan vara nog!

Hade en hemsk dag idag(torsdag)...
Fick min mens igen. Det var kanske inte så hemskt men lite mensvärk hade jag allt.
Efter att jag lämnat Vilma hos mamma gick jag långsamt hemåt med Lova och en matkasse i vagnen.

Ser att det kommer en tant gåendes rakt mot mig, tänkte att hon flyttar sig väl åt sidan...
Men ikke.
Hon stannar mitt framför vagnen och sträcker upp armarna frågade i luften.
Jag säger "Du tänker inte flytta på dig eller"
Hon svarar "nej verkligen inte jag gick på den här sidan först"
Eh...jag bara kände ilskan bubbla inom mig!
Hon fortsatte att vara otrevlig och sa att jag hade ju ändå inget barn i vagnen.
Det hade jag visst sa jag och visade att det visst satt en Lova i vagnen!
Då sa hon jaha, trodde du bara skulle köra matkassen i vagnen.
Jag blev så arg! Sa att ni gamla har då noll respekt för oss yngre.
Hon fnös och sa har vi ingen respekt?Skrattade mig sen i ansiktet.
Sen undrade hon va det var för fel på mig om jag var på dåligt humör? Att jag var omogen.
Du flippade jag och skrek efter kärrning då hon gick "Va fan är fel på dig, haru inte fått kuk på länge"

Jag var så arg och less på dessa gamlingar som inte respekterar mig eller mina barn!
Dom går bara rakt fram och trycker upp sina ansikten i vilmas ansikte och skrämmer fan livet ur henne då dom ska säga hur söt hon är, dom PRESSAR sig in i hissarna, trotts att det verkligen är fullt! Gode gud då jag försöker få åka med i en hiss med gamling det är då inte alls uppskattat.

Igår då vi varit hos Daniel och är på väg hem går Vilma med Sara och håller i Brunos koppel.
Kommer då en liten puckelryggig kärring med en ganska stor hund sätt till tantens storlek.
Bruno och hunden gör utfall mot varandra och kärringen skriker att vi ska lyfta upp hunden!
Hon skriker och hunden skäller och sliter.
Hon börjar sen svära åt oss.
Jag frågar vad hon säger.
Vi var jävla fittor osv som inte tatt upp Bruno.
Jag skriker då att hon ska fan inte ha en hund som hon inte klarar av!
Hon svor och svor....

Folk pratar om att vi unga inte har respekt för de gamla men dom har då ingen respekt för oss unga heller!

Jag kanske inte sa det allra mest genomtänkta till kärringen men jag bara lackade totalt på hur dom äldre tror att dom ÄGER världen. Jag ska säga ifrån då folk går fram och tex klappar Vilma på kinden hux flux! DET ÄR INTE OKEJ!
Tänk om jag klev fram till en kärring och klappade henne på kinden?!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Uch då.. vilka otrevliga tanter du råkar ut för :(

peppar peppar* har vi klarat oss ;)

Här är det mest de runt 40+ som blänger långväga när vi kommer med vagnen på konsum ..

2008-09-27 @ 19:32:53
URL: http://lyckostigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0