Hej hej Momo

Efter dagis igår (tisdag) gick vi hem till barnens mormor.
Syrran följde med och hämtade Vilma på dagis.
Lova var redan hemma hos mormor då vi på dagen hade varit på Erikshjälpen och fyndat massa skit.
Fyndade en jätte häst till barnen för 150kr!
En liten lillagubben, 8kr.
En Herr Nilsson 10kr!
Billigt var ordet. Hittade även ett pussel till Vilma. Men det klarar hon på en gång så blir nog till att gå till BR och hitta ett med 4bitar ist. För hon är så säker på dom utan bitar som bara placeras i sina hål.
Vi stannade hos mamma och åt super goda pannkakor!
När vi skulle hem sen grät Vilma i princip hela vägen hem... ca 20min promenad med gråtade barn.
Väl hemma skulle hon få sin stora häst men var för trött.
Då jag skulle lägga henne var det heller inte bra.
Jag sjöng och sen sa jag att jag skulle gå ut och hon skulle få sova, då började hon gråta igen...
Då sa jag att om jag står i köket och diskar då? Så ser du mig och så kan jag sätta på radion också.
Det gick hon med på. Efter att jag diskat klart hade hon somnat i sin säng:-)
Lät även en lampa vara tänd där inne.
Lagade sen mat till Andreas. Han kom hem vid 20 och var då glad att få sätta sig ner och äta.

Nu kommer lite bilder:

På väg hem från dagis till mormor med Åsnan


Bulle och saft får man ofta hos mormor och det är gott:-)


Hästen tog un tupplur m Lova.
Fick gömma hästen i mormors sovrum då Bruno blev skit rädd för dem och skällde hela tiden:-)


Mormors goooda pannkakor.

tack för en trevlig dag lilla mamma/mormor!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0