vaccin, promenad och sittning

Igår (Fredag) var det dags för Bvc med Lova igen. Hon fick då två st sprutor med vaccin. Uscha då Bm sticker henne. Gör så ont i hjärtat på en att hålla fast henne. Hon blev ledsen och var så övertrött. Somnade i vagnen på en gång.

Vi gick ner till mamma och Sara efter bvc.
Sara skulle iväg och köpa en katt...igen...
Lova sov gott på mammas säng. Vi gick och handlade och sen var det dags och hämta Vilma på dagis.och
Hon var på gott humör då jag hämtade henne (utan vagnen dock ) men bara man kommer utanför grinden börjas det. Gå lååångsamt, gå åt motsatts håll, sätta sig ner osv. Kommer iaf hem till mormor 30min efter vi gått från dagis (tar ca 10min om man har vagn och hon inte går).
Jag försöker verkligen locka henne med allt möjligt. Herr Nilsson skojjade med henne och gjorde sitt bästa för att hon skulle följa med hem till mormor..
  
Hemma hos mormor väntar katten som e sockersöt! Den har ännu inget namn.
Vilma klappar den lite försiktigt. Tro inte att hon minns att vi haft katt. Lite trist men förhoppningsvis skaffar vi en hund eller så om ett par år. Det är ju så mysigt med djur men man ska ha tid med dom också.

Snövit tyckte jag den ska heta;-)

Den ville gärna busa med Vilmas fötter...

Lova var lite halv gnällig och påverkad av sprutorna.
Hon började med en ny sak idag och det var att försöka sjuta in ena benet under sig för att sen kunna sätta sig upp själv! Helt otrolig tycker jag att hon är. Allt går så fort med henne. Hon blir 5mån på söndag och har kommit upp i krypställning i en månad. Hon står verkligen redo och gungar. Nu ska hon bara komma på att röra armarna och benen:-)
Hon kommer nog krypa och sitta själv till Julen:-)
Hon var 67cm och vägde 7,7kg.
Nästa månad är det läkarbesök.

Fick ingen bra bild på det...

Hon håller även på med en massa ljud. Det senaste är att prutta med munnen. Sprutar saliv överallt då hon håller på:-)



Allt från oss för denna gången!
2008-10-10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0