Klänning!

Åh vad jag har kämpat med att få Vilma att ha på sig sina klänningar. Men bestämd som hon är har hon alltid sagt nej då jag tagit fram dom. Idag blev jag därför jätte förvånad då hon säger strumpebyxa och klänning! Hon var så fin och go hela morgonen. Inte ett enda bråk, inte ens om ytterkläderna!:-O
           
Suddiga bilder på en tokglad tjej:-)


Vilma pratar med Lova innan hon ska till dagis.

Jag och Lova är halv förkylda och höll oss hemma idag i stället för att gå på mammagruppen.
Nästa gång är sista träffen. Tänk va fort tiden gått, då e det redan slutet av oktober.

När jag la Lova vid 11 somnade jag med. Sov 2 timmar och det behövde kroppen för att orka med eftermiddagen med Vilma.

Vilma lekte som bäst med kompisen Riccard då jag kom och hämtade henne.
-"Hej då Ickad!"
-"Hej då Vilma"
-"haha Hej dååå Ickad!"
-"Hej då Vilma"

Det var så gulligt. Tänk att dom pratar med varandra:-) små människor som dom är:-)
Hennes språk har ju exploderat och pratar en massa långa meningar:-)

Vilma var på ganska bra humör på vägen hem. Ett ända utbrott för att solen var i hennes ögon.
Sen lekte vi i "myra park".

Våra söta barn


Vilma gillar verkligen att gunga högt. Hon var lite rädd förut men nu tycker hon bara att det är skoj.


Lova satt och snackade i vagnen


Vilma åkte brandbil och Lova satt bredvid henne och det tyckte Vilma var roligt.


Förkyld

Tog oss en timme att komma hem från dagis.
Vilma och jag lagade mat.
Blev rotmos med korv/svamp/paprika/rödlök/sqush och tomat.
Det blev toppen gott och så enkelt.


Lova somnade innan maten och jag kunde bada Vilma i lugn och ro.
Efter badet var det dags för bolibompa.
       


Blåa vackra ögon!

La Vilma vid kl 18.40 och sjöng en stund för henne. Sedan gick jag ut i köket och diskade lite.
När jag diskat klart fick Lova ta sig ett bad och sen mat.
Hon har nu lärt sig att röra på benen nu ska bara armarna röras rätt så kryper hon:-)
Även sitt träningen går framåt:-)

Duktiga tjejen!

Andreas kom hem tidigare idag än han brukar:-) tjugo minuter och jag blev så förvånad och GLAD:-)
Ska ge honom datorn nu och ta en trött Lova. Hoppas jag kan vagga henne till sömns:-)

Ha det bra vänner!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Toppen dag ni fick tillsammans !

Lova är verlkligen duktig :D

Jätte söta bilder på en nyduschad Vilma :D



kram

2008-10-14 @ 21:12:59
URL: http://lyckostigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0