HJÄLP!Behöver råd och tips!

Känner att det börjar bli dags att sluta amma snart.
Jag hade som mål att amma tills hon var 7mån och sluta någon gång runt Lucia, dvs  om ungefär en månad.
Men Lova är än så länge väldigt förtjust i tuttarna och kommer nog inte vilja sluta.

Behöver alltså era bästa sluta amma råd.

Hon dricker lite välling på dagarna, smakar på gröt mm. Ersättningen gillar hon dock inte alls.
Hur tycker ni jag ska göra?
Tvärsluta med ammningen och låta henne skrika tills hon ger med sig och tar det som finns i flaskan? eller trappa ner långsamt? Trappar väl ner just nu skulle man kunna säga då jag mest erbjuder välling och ersättning men med lite mindre lyckade resultat.

Vilma ar ju matglad och åt allt med förtjusning:-)så jag hade inte dom här funderingarna med henne.
Be gärna eravänner att kika in och tipsa mig om dom har nå bra tips!

Hjälp hjäp!:-)

Kommentarer
Postat av: Erika

Elwira var också förtjust i tutten (det är väl alla ammande barn iofs) och i början pumpade ag ut mjölk och blandade typ 70/30 med mest min mjölk och sedan resterande ersättning, sedan körde jag 50/50 nästa dag och minskade successivt skrev lite om det bla här om du vill läsa: http://onechicmama.blogg.se/2008/november/utkast-jag-har.html

2008-11-08 @ 23:36:16
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0