Blir lite smått galen...

Känner mig sååååå himla trött och less.
Är mamma dygnet runt har typ noll egen tid...
Då Lova sover på dagarna är det träning och städning och inte mycket mer.
Då Vilma äntligen somnat efter en stökig eftermiddag vaknar ALLTID Lova.
Det slår aldrig fel. Kl blir 19 och Vilma sover jag sätter mig i soffan och pustar ut, då grinar Lova till i sovrummet.
Lova är sen vaken till MINST 22. Då man lyckats få henne att somna står Vilma i hallen...
In med henne i våran säng och ja sen är det dags att borsta tänderna och lägga sig själv så att man orkar med nattamningen.
Känner mig verkligen less på detta. Andreas och jag är aldrig själva numera inte ens några minuter. Slitigt som sjutton tycker jag. Är väl därför jag känner mig nere och knappt har lust med något just nu.
Läste Emmas blogg och kände igen mig i mycket som hon skrivit.
Visst är detta en period som är INTENSIV just nu och om några månader är nått helt annat.
Men man måste leva i nuet och NU är jag trött.

Suck

Kommentarer
Postat av: Hanna

ah så drygt. Kan känna igen trots att jag bara har en! Dom kvällar han inte somnar som han ska blir man lite tokig.. man behöver ju egentid! ;Man behöver vara bara kvinna(tjej) nångång och inte alltid mamma.. Hur mycket man än älskar sina barn..

2008-11-15 @ 23:38:31
URL: http://prinselliot.bloggspace.se/
Postat av: sara

förstår dig, men det blir bättre..

2008-11-16 @ 00:09:22
URL: http://flippaut.blogg.se/
Postat av: camilla

japp det är exakt så det är här också trött men nu börjar jag bli lite bedövad tror jag, kvällarna är värst men sen på morgonen brukar jag ha glömt hur det är.

Däremot hinner jag varken städa eller träna ensam på dagtid heller för W sover inte på dagen och V sover bara några powernaps i vagnen, vid bröstet eller i selen.

snart är dom stora, snart är dom stora..

kämpa på.

2008-11-16 @ 07:36:34
URL: http://nakenfis.se
Postat av: Johanna

Uch ja .. det är jobbigt när man itne får någon egentid alls, eller tid tillsammans med varandra ! Kanske försöka få Lova att sova lite annorlunda på dagen så hon lägger sig tidigare för natten ? menjag vet, det är svårt, de har ju sina egna rutiner de små ... Känner med igen mig ska du veta ! kram

2008-11-16 @ 16:07:47
URL: http://lyckostigen.blogg.se/
Postat av: Emma

Du är kanon duktig vännen! Värsta super mamman!

Ibland förstår ja inte ens att man orkar, att man inte bryter i hop totalt, men man klara de man måste, som sagt de är nog bara en väldigt intesiv period för våra små 2 åringar just nu.

Vi får försöka tänka framåt, att de går över.

Kram kram!

2008-11-16 @ 22:12:09
URL: http://charlieochnovasmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0