Stranden och mina tankar...

Idag bar det äääntligen av till stranden igen! Inte varit nere på stranden på 1mån känns det som.
Solen sken och vattnet var svalkande!
Vilma gillar verkligen att stå vid strandkanten och fixa med allt möjligt. Hink och spade, kasta sand, tvätta bort den sand hon får på händerna då hon leker med hinken mm:-)


Fin i kläderna hon fått av sin mormor:-)


Solen sken vid träsket

  
Lova är nu så nära att vända sig från rygg till magen. Snart så. Vilma njuter av en macka, jobbigt med alla getingar bara som kom. Och lilla Lova är för söt i sin solhatt.


Jollrar nöjt på filten


Haha ingen kommentar:-)

  
Vilma på stranden.


På vägen hem fick Vilma en god festis.


Lova sov gott i sin vagn.


Vilma kikade på Pippi då vi kom hem. Hon var riktigt trött och somnade gott för kvällen vid 19.


Mina små funderingar och tankar:

Är alltid jobbigt då man ska ner till stranden och visa upp sin mulliga kropp.
Dock är stranden vi är på mycket bra då det mest är mammor (familjer med så klart) på den sidan av Kanaanbadet som vi är på. Jag känner mig inte som den hetaste där man går med sina vita lår (vita e dom då man aldrig riktigt har tid att sitta i solen och sola hela kroppen utan mest har lite färg på över kroppen) och mjuka (läs degiga;-) ) mage.
Förstöker att inte tänka så mycket på hur jag ser ut utan kikar lite på alla andra och ingen är PERFEKT. INGEN!
Iaf inte på våran strand hihi.

Jag undrar om jag kommer att få uppleva känslan av att gå ner till stranden och känna mig som snyggaste mamman där? Tränar iaf på för fullt hemma. Idag orkade jag dock bara 10 min då det fortfarande var så varmt på kvällen då jag brukar träna. Mitt mål är att till nästa sommar med STOLTHET bära min bikini på stranden.

Ett annat mål jag har är att bli nöjd med den jag är.
Insidan måste vara fin för att utsidan ska bli det.
Jag måste må bra med mig själv och det har jag nog inte gjort någon längre tid i mitt liv.
Jo ca 3månader då jag var singel en sommar. Då mådde jag toppen. Blev av med massa överflödiga sambokilon och var riktigt nöjd med mig själv. Så vill jag må igen.
Viktigt att man som förebild för sina barn mår bra och kan förmedla det till dom. Jag vill att dom ska se upp till mig och vilja vara som mig.
Och jag vill vara Glad, Rolig, I form, Ha lagom gott självförtroende och lyssna på mina barn.
Jag hoppas att jag ska kunna få en bätter självkänsla och självförtroende.
Mitt mål med mitt liv är ju att få mina barn att må bra och tycka om sig själva.
Dom är det finaste jag har! Dom är värda alla extra kilon, bristningar och ärr!!!
Men jag är också det finaste jag har! Och jag är värd att må bra!:-)

Till alla mammor där ute som kämpar med självkänslan och extra kilon:
NI ÄR BRA!!! Va inte allt för hårda mot er själva (som man lätt är då man står där i spegeln och drar in magen för att vecken inte ska synas allt för mycket genom kläderna:-) )
Glöm inte att ta hand om er själva också!!


Det var allt för nu:-)
Tack o hej leverpastej *


*Stulet  från Bert böckerna;-)

Kommentarer
Postat av: Susan

Men se här...kul att du också har skaffat en blogg. Kommer till att bli en flitig besökre här=)



Va fint Lova har växt på sig.



Kramar

2008-07-25 @ 06:46:44
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Veronica "Onka80"

Så bra skrivit av dej.. att mår man själv bra så mår resten av omgivningen likaså.

Jag tycker du är bra som du e.. men det e klart man ska vara nöjd med sej själv med.. Oerhört Viktigt!! och det lär du fixa tjejen GALANT!!



Jag hejar på dej.. bra att d vågar vara ärlig i detta både mot dej själv och de närmaste i din omgivning.



Mga Styrkekramar

Veronica (onka80 på bilddagboken)

2008-07-25 @ 08:42:02
Postat av: Johanna

Först och främst, vilka söta tjejer ni har !

Vilma är jätte söt i toffs och fina kläder från mormor =) och Lova i sin solhatt ^^



Bra skrivet vännen !

suger åt mig allt - och hoppas att jag idag kan klä av mig kläderna med liiite bättre självkänsla på stranden ;)



PUSS till dig, min underbara vän !!

2008-07-26 @ 09:12:33
URL: http://lyckostigen.blogg.se/
Postat av: camilla

Du är ju toksnygg tjejen! :) jag tycker att du redan nu stolt kan visa upp kroppen som har burit 2 barn!

2008-07-26 @ 15:31:18
URL: http://www.nakenfis.se
Postat av: Nicole

Du är utmanad i min blogg!! =)

2008-07-29 @ 14:49:43
URL: http://sybubblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0