Full rulle

Hej hej!

Här har det varit fullt upp om dagarna och kvällarna med:-)
Vilket härligt sommarväder vi haft! Vi har badat och njutit en massa av solen.

Här kommer en sammanfattning av det som hänt.

30/7:
Grattis till barnens Farmor som fyller år idag!
Jag skulle varit hundvakt åt båda Saras hundar men Bruno var så osäker och skällig mor Andreas att han fick åka hem till mamma ist. Så fort Lova somnat skällde han till på Andreas så att hon vaknade.
Ipsos fick stanna och trivdes som fisken i vattnet.


Han låg och mös i sängen med oss.

Igår kväll fick jag ett ryck och skurade hela badrummet.
Idag städade vi sovrummet och hallen. Rensade ordentligt bland mina kläder. Har så mycket som legat här och är som jag lagt undan då jag varit gravid. Har kläder i en Ikeapåse som jag verkligen hoppas att få komma i igen:-) Har även en svart sopsäck med jeans som är mitt mål att komma i till nästa sommar. Sånt kan man bara inte slänga känner jag:-)
Så vi fick massor gjort idag med! TOPPEN:-)


Vi han med massa lek och bus också.


Lova sov gott i sin vagn då jag gick upp till Vällingby för att handla mera ammningskupor.
Då jag sen kommit ur affären och gått en bit kommer jag på att jag glömt mina varor på bandet... jag gick alltså bara rakt ut efter att jag betalat. SUCK...2:a gången jag gör så här hahaa. AMMNINGSHJÄRNA?!
Fick iaf gå tillbaka och hämta mina saker. lite lagom pinsamt ja:-)

  
Lova har upptäckt sina händer:-)



_________________________________________________________________

28/8:
Solen skiner även idag! hurra!
Jag och mamma gick ut på ängen vid henne för att få lite sol på våra kroppar.
Jag brände mig för första gången i sommar.
Lova sov gott i vagnen och vaknade sen för att få lite mat.
Vi låg ut ca 3 timmar och fick en massa färg, inte bara röd utan lite brun med hihi.
Jag möte sen Andreas i Vällingby och vi handlade och gick hem tillsammans.



Va en toppen skön dag i solen. Då vi kom hem slet vi ut klädkammaren och slängde en massa gamla kläder mm. Blev riktigt bra och tomt i klädkammaren. Hoppas vi kan hålla efter lite så att man inte bara ställer in en massa där inne igen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

27/7:
Idag fyllde min mormor år. Så jag och Lova åkte hem från Stenhamra för att gratta henne.

Lova skrattade hela tiden åt henne och var så nöjd.

Efter vi varit hos mormor åkte jag och lova med hem till min mamma för att sova där.
Det gick jätte bra och Lova sov gott hela natten och vaknade endast för att äta och sen somna om.


Glad skit:-)

Vilma fick stanna kvar ute hos farmor och farfar så att vi får tid att röja undan här hemma. Och det behövs!
Klädkammaren ska fixas. Badrum ska skuras, Hallen och sovrummet måste plockas i ordning i.
Vi tar ett rum i taget så hinner vi båda städning och njuta av egen tid.
Jag ska dessutom passa Saras hundar tis-fre.
Ser fram emot att äta onyttigt och att tappa alla rutiner man har bara för ett par dagar:-)
___________________________________________________________

26/7:
Vi åkte ut till barnens farmor och farfar i Stenhamra.
Vi grillade och badade i poolen (plaskdammen). Eller det var nog mest jag som badade. De andra tyckte att det var för varmt. Jag passade verkligen på att sola mig och njöta av att ligga och solbada:-)
Dock var det massa läskiga getingar överallt i gräset. Dom kunde man vara utan tycker jag.
Lite bilder från stenhamra:
  
Lova i klänningen från faster o familj. Lova sov sen gott naken i vagnen (eller ja naken med blöja).


Mysiga baksidan med poolen;-)

  
Lova sover gott medans Vilma och farfar läser en bok.
Hur söt får man bli med snutte och napp?

 
Vilma och Felicia badar och Vilma ska då blöta ner hennes hår.
Faster Vanessa och Lova pratar lite tjejsnack.


Maten! Fläskkarre med potatissallad och tzatziki!Mums!!!


Mjölk är gott!


På kvällen åkte jag, Andreas, Felicia och Mackan ner till båthamnen för att fiska.
Andreas fick en aborre.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


25/7:
Vi har varit på stranden med Mackan & Felicia och det tyckte Vilma verkligen var roligt.


Lova sov mest i vagnen men var vaken korta stunder och låg på filten och jollrade.Vilma va på jätte bra humör och sprang runt och skrattade. Jag fick inte fota henne. Hon gömde sig bakom vagnen och skrattade.
 Hon va så fin i sitt hår. Fick tom sätta upp det i en toffs idag! Blev små lockar runt hennes ansikte och jag ville fota hur söt hon var men det ville då inte hon haha.
  

På vägen hem var det jätte varmt och Vilma fick en festis i vagnen.


Jag ÄLSKAR solen och myser så i detta väder:-)
Fick vara med på bild då vi väntar på tunnelbanan:-)


Lilla Lova:
 

_____________________________________________________________

Det var allt för denna gången. Hoppas inte att det ska dröja allt för länge innan jag orkar uppdatera nästa gång:-)
Nu ska jag ut med Ipsos på sista svängen och sen lägga mig i en nybäddad säng! Finns nog ingen skönare känsla?=)
Nybäddat är bäst:-)

Kram på er vänner!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj vad mycket skoj och härliga saker ni gjort under veckan ! :) massa fina bilder !

och vad smal och fin d ser ut vännen :D

bra kämpat! är övertygad över att du kommer komma i dina gamla jeans så motivierad som du är !!



KRAM

2008-08-01 @ 20:09:58
URL: http://lyckostigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0