Spyr på allt!

VARNING för neggo inlägg!

Jag är såååå less på allt!
Less på att varje dag plocka och fixa! Man städar undan leksaker mm och allt dras fram igen, det är jämt en enorm disk trotts att man diskat dagen innan, man städar toan och ingen annan bryr sig att fixa efter sig då dom duschat eller rakat sig....
Vill bara spy galla över någon! Är så trött på att ingen BRYR sig om hur fan det ser ut här hemma!
Tvätt överallt som bara ska vandra in i tvättkorgen och sen tvättas!
Smuttsigt och jävligt överallt!
Blöjor ligger det med överallt och barnkläder... man gör ju ett par byten varje dag av kläder och blöjor.
Man försöker hålla ordning.. man försöker hålla humöret uppe trotts att man jämt får dyngsura strumpor av att gå in i badrummet efter att någon duschat och inte torkat efter sig, trotts att man vaknar flera gånger per natt, man försöker hålla sig någorlunda snygg med lite smink och hårspray, försöker att stå ut med konflikter och bebis gnäll hela eftermiddagarna, försöker orka att vakna på natten och vagga/mata/byta blöja på en ledsen bebis, man försöker fixa nå ordentlig mat åt familjen...
Försöker så in i helvetet mycket hela tiden!
Men folk tror visst man BARA är mammaledig och kan ligga och slappa hela dagarna. Men det kan man fan inte!
Det funkar inte så! Visst behöver man inte städa och göra allt varje dag men det finns ALLTID något som måste göras varje dag för vissa saker görs inte av sig själva PUNKT SLUT!

Så nu sitter jag här på Lucia...Sur, less och trött.
Blev ett par timmars sömn i Vilmas säng i natt med.
Klockan är dessutom bara strax efter 11...
Andreas jobbar som vanligt och sen ska han ut på julbord med jobbet.

Ser fram emot ytterligare en dag som en sur och tråkig mamma. Mamma livet suger fan hårt vissa dagar! Är less på att jämt gå hemma! Vill ut och jobba, ha kollegor och träffa vuxna människor ist för ungar som gör en galen! Vill med gå på julbord och supa mig full och komma hem sent! fy fan va detta suger...
Ja jag varanade er innan inlägget.
Har en sur gnällig uttråkad 2åring som sparkar på mig här i soffan så bäst att göra nått för att höja hennes humör...

suck...

Kommentarer
Postat av: Johanna

KRAAAM



Jag tycker du ska sätta dig och kolla lite jobb.

Om du hittar något som verkligen intresserar dig så visar du det för Andreas. Jag tror du behöver komma hemifrån Snart .. jag tror du och ni alla skulle må bättre av det.

Men kolla intressanta jobb först och sen visar du honom dem och lägger fram din ide .. ;)

Lycka till !



Du är underbar på alla sätt ska du veta och jag förstår dig helt och fullt i allt du skrev!

2008-12-13 @ 11:55:45
URL: http://lyckostigen.blogg.se/
Postat av: Susan

Oj gumman=( Så som jag kännde förra veckan. Spelar ingen roll hur mycket man diskar, plockar undan och allt allt allt. Blir jävligt irriterad och arg då folk tycks tro att det är lyx och glamour att gå hemma och vara mammaledig. What liksom???

Man får inte en endaste sekund för sig själv. Gå på toaletten själv...vad är det?



Jag fick ett psykbryt härom veckan, lämnade barnen till min mormor 1 timme och bara gick ut och gick för att samla nya krafter.Vet inte vad jag hade gjort annars.



Många kramar

2008-12-13 @ 12:10:01
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Känner samma som du!!!! Ingen tröst kanske... men vi är iaf 2 stycken!

2008-12-13 @ 12:45:49
URL: http://mammamadeleines.blogg.se/
Postat av: Emma

ja ibland känns de verkligen som man sköter ett hotell!! Ja varför tror alla pappor att de är som nån jävla semester att vara hemma? Min sambo sitter ju bara och degar i en lastbil hela dagarna så han ska hålla käft haha!

Känner som dej, nu vill ja ut bland vuxna människor. Men ta vara på den tid du e hemma, när man väl börjar jobba saknar man väl när man va hemma hihi =)

Kram kram!

2008-12-13 @ 20:54:30
URL: http://charlieochnovasmamma.blogspot.com
Postat av: Linda

jag känner igen mig på det du skriver.

för det mesta tycker jag att många låter så proffsiga och är glada och fantasifulla morsor, ett tag trodde jag att jag var den enda som ville kräkas över mitt liv som mamma och min vardag.



även om det är grymt trist, så känns det skönt att man inte är ensam.

2008-12-13 @ 23:58:29
URL: http://www.asiatica81.net/wp_asiatica/
Postat av: Janine

Vet precis hur det känns... Stoooor kram!

2008-12-14 @ 11:39:27
URL: http://bellansmamma.blogg.se/
Postat av: felicia

sv: ja håller med ;)

2008-12-14 @ 13:21:30
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: Lisa Andersson

fyyyy faaasen va läskigt exakt så där kände jag oxå på luciadagen,var skitless o jätteavis på att alla skulle få gå på lucia och julbord o fester,själv får man sitta med sin lilla Ebba tio månader och Sandra tio år som är aaaaalldeles för liten för att få ha lucia på skolan,bara sexorna får vara med i år.Och göbben var på julfest o fick julbord o satt o klagade hur jäkla överreklamerat det är med julbord gaaaah men jag fick inte ens ett julbord o jag hade inte klagat om jag fått det;)

Längtar på ett sätt tills Ebba blir större o får börja på dagis för då får man ju titta på luiatåg o det brukar ju vara det sötaste som finns,fast samtidigt får inte tiden gå för fort,vill ju ha kvar min bejbis.Är svårt det där,för jag vill ju börja jobba o leva ett "normalt liv" samtidigt som det är vääääldigt mysigt o bara mysa o fika o träffa mammor o bejbisar o ta vara på tiden med lillan.Fast utvilad känner man sig inte längrre direkt,hon har ju nämligen slutat sova som hon gjorde förut,sover nån timme på dagen bara o sen på natten vaknar hon alltid klockan två o ska upp i storsängen o sova på mig resten av natten så man inte kan röra sig när man vaknar,stelare än en pinne asg,så det var klag-os från mig det haha.

Tänkte bara så du inte behövde känna dig ensam.

Vi är fler som har klag-os här hemma men det får man ha för då brukar det kännas så mycket bättre senare.För igentligen är ju barnen det finaste o mysigaste man kan ha o igentligen älskar man dom mest av allt,trots att de kan vara en pain in the ass.Men barnen är ju vårat allt o vi är världens lyckligast lottade som har dom.

Sköt om er nu o ha re toppenbäst

ta hand om dig o de dina

kramkram

Lisa i Lule

Ha re superbäst

2008-12-17 @ 12:48:06
URL: http://www.mammatva74.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0