Eriksdalsbadet!

Igår åkte jag med Vilma (bara vilma! Lova var hemma med Andreas) till Eriksdalsbadet.
I slussen mötte vi upp Johanna och Gustav. Barnen har inte setts på ungefär 1 år kom vi fram till! Gud så fort tiden har gått.

Vi visste inte riktigt vart badet låg men hittade det rätt snabbt.
Vi betalade och bytte om och gick igenom en stor simhall med en stor läktare men mycket folk på för att tillsist komma till äventyrs delen. Kan säga att det var lite jobbigt att gå igenom läktar delen där det var simtävling och massa smala vältränade simmänniskor överallt! Vilma blev dock blyg så jag fick bära henne vilket kändes skönt hihi. Gömde mig bakom henne så att säga.
Barnen var riktigt spända till en början men slappnade sen av i vattnet och vi hade riktigt kul.
Vilma gillade speciellt bubblarna som kittlade henne på kroppen.
Vi badet ca 1 timme. Avslutade med att bada i den varma bubbelpoolen.

Efter dusch och påklädning var vi alla hungriga. Vi bestämde för att leta efter ett McDonalds.
Tyvärr han Gustav somna innan vi kom fram och sov sen gott i sin vagn.
Vilma mumsade glatt i sig ett helt Happy Meal.
Vi satt ett bra tag på Donken och pratade. Vilma fick en lila ballong som hon vart stolt över.

Efter donken skildes vi åt. Jag ville hem och Johanna skulle kika lite i affärer.
Vilma pratade glatt om  hur "jätte kul Gustav" var och att vi hade badat.
Hon sjöng sånger på tunnelbanan hem och var på strålande humör.

Då det var första advent bestämde vi oss för att gå raka vägen till turken och köpa pepparkaksdeg och baka några kakor efter maten.

Vi tände advensstaken på bordet och åt några pepparkakor m mjölk innan det var dags för henne att sova:-)

Vi hade verkligen en helt underbar dag! Var så ortoligt mysigt att få ro om henne helt själv och kunna lyssna till henne 110% utan att Lova kom imellan. Hon är så lugn och go då vi är bland andra. Helt sjukt hur hon förändras. Uppför sig jätte bra och är så glad.
Var så skönt för mig att få se den sidan med av henne då det är rätt jobbigt att jämt känna sig ledsen på kvällarna över alla små konflikter vi har under dagarna om allt.
Hoppas verkligen på att kunna få åka iväg igen snart med henne och göra något bara vi två. Det betydde så mycket för mig.

Rekommenderar alla att åka och bada med sina stora:-) Eller iaf att man får sin egen tid med dom.
Är intensivt då jag har ammat Lova och man alltid skulle finnas till hands för henne.
Men nu äter hon välling och mat så nu är det verkligen på tiden att hitta tillbaka till min och Vilmas relation.
Hoppas Vilma ska bli gladare och lugnare av att få umgås mer med mig ensam.
Då Andreas jobbar till 19 och kommer hem 20 blir det sällan att jag kan sitta bara med Vilma och ge henne min fulla uppmärksamhet som jag borde få göra en stund varje dag:-(

Mobilen strular ännu och jag gör mitt bästa för att dra ut bilderna ur den:-)
Här kommer några iaf...

Våra fina lilaband vi fick på badet


Provar de nya badkläderna kvällen innan..

Väntar spänt på tunnelbanan som ska ta oss till badhuset

Vilma mumsar och Gustav sover gott i bakgrunden i sin vagn

Vilma sjöng glatt en sockerbagare medans vi bakade


Både Vilma och jag tackar för en toppen dag och hoppas vi ses snart igen:-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack själva !!

Det var verkligen super roligt !! :D

Gustav säger "mamma, bada igen?! Vilma!" hihi ;)



och han har fortfarande på sig sitt lilaband, vägrar ta det av sig ler



KRAM

2008-12-03 @ 10:38:22
URL: http://lyckostigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0