1 DECEMBER!

OJ BARA 23 dagar kvar till självaste doppardagen!!!

Vilmas farmor har gjort i ordning en avdevntskalender som Andreas fått då han var liten.
Hon har suttit och slagit in 24 st små paket så prydligt och fint!
Vilma blev jätte glad och öppnade glatt det lilla paket efter middagen.
Nu ska jag bara hitta en bra plats att hänga kalendern på:-)

Många paket blir det.

Jag hjälper till att knyta loss paketet...

Vad kan det vara i mitt paket tro...

Tom och Jerry gubbe:-D


Vi var även hos läkaren idag då Vilma vaknade tidigt imorse och klagade över öronvärk. Både jag och Andreas är öronbarn så man vet hur ont det kan göra.
Väl hos läkaren fick vi vänta i svettiga 30min innan han kom in till oss. Vilma började gallskrika då han skulle kika i hennes öron. Hon är väligt blyg och då han började rota i hennes öra blev hon verkligen ledsen. Hon hade en rodnad i örat sa han och han TRODDE att det skulle komma att bli värre nu till kvällen. Vi fick penicillin utskrivet och rådet att ge alvedon om hon blir mycket ledsen.
HATAR då en läkare säger att han TROR något. Han sa att han kunde bara se 1/3 av hennes örongång då hon sprattlade...
Hoppas hon ska slippa ha allt för ont lilla vännen min.
Hon har varit riktigt snäll och go hemma idag.
Hon blir hemma imorgon med så får vi se hur det utvecklar sig med örat.

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej Linda! Remember me? :D

Så kul att se hur ditt liv är nu. Underbart med två små knottar ju! :)

Vad kul att ni har samma tradition som jag hade när jag var mindre. Mormor gjorde likadan julkalender till mig och brorsan! Nostalgitripp för mig nu när jag är inne på din blogg.

Hoppas att allting är bra med dig :)

2008-12-02 @ 14:36:25
URL: http://lovetrouble.blogg.se/
Postat av: Johanna

Gulligt !

Har alltid sagt att jag skulle vilja ha nåt sånt till barnen. Men tycker Gustav känns för liten än, så jag tror det blir lagom till nästa år .. :)



Men man behöver ju inte ge saker, kan ju vara upplevelser med. Som att baka, badhuset m.m. ;)



KRAM

2008-12-03 @ 10:34:54
URL: http://lyckostigen.blogg.se/
Postat av: camilla

åh vilken fin kalender!

hoppas att Vilma kryar på sig!

2008-12-03 @ 19:50:19
URL: http://nakenfis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0