Mormors mor...

Mormors mor.. eller gammel mormor.. mormor Zaida?
Kärt barn har många namn:-)
Idag (8/8) åkte vi iaf till min mormor jag och tjejerna.
Vilma valde att kalla henne för momo:-)
Vi hade det jätte mysigt och trevligt hos mormor som lagade sin goda pannkaka med egen jordgubbsylt! MUMS!
Vi sov över och det gick jätte bra. Vilma var så glad och go:-) Sjöng bää bäää jaja hela tiden:-) (bäbä vita lamm).
På lördagen (9/8) kom min moster ner och sa hej:-)
Sen var det dags att sätta sig på bussen och åka hem till Andreas igen som suttit och spelat Super Mario hela natten:-)
Hann precis med bussen, sprang som en tok:-) gratis motion JA TACK;-)
Hade med mig lego och tågbana hem från mormor som Vilma lekte glatt med hemma.
Hon fick även en liten sulky vagn av mormor som hon blev glad för:-)
När vi varit hemma ca 30 min kom Andreas syster med familj (tjejernas faster o kusin).
Dom tog sen med sig Vilma in till stan en sväng:-)
Dom hade ätit på Max och sen tagit en glass.
Sen åkte dom ner till bussgaraget och Vilma fick sitta i Mackans knä och "köra" bussen:-)
När hon kom hem var det dags att byta om till nattlinne och krypa ner i sängen. Hon slocknade på en gång:-)

Bilder:

Har handlat lite godis i Tensta centrum




Mormor stoppade om Vilma i soffan. Fick äta lite godis och se på Pippi

 
Lova låg på golvet och jollrade


Badade hos mormor.

Somnade på en gång på kvällen...




Lova bäddade vi ner på golvet:-) hon sov med jätte bra hela natten

Bilder på Lova hemma på lördagskvällen:

  
Lova har på sig Vilmas lilla pyjamas. Va tiden flyger iväg. Tänk va liten Vilma har varit.
Lova tittar mer och mer på sina händer och för dom till munnen för att suga och smaska på dom:-)
Börjar bli väldigt kal baktill på huvudet:-)

Det var allt från oss för denna gång!
Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilket fint namn din mormor har, Zaida, föll verkligen för det ! :D om vi inte får fler barn kanske en framtida hund kan få det namnet ler men skulle inte förvåna mig om Marcus inte gillar det ;p

Mysigt ni verkar haft det i alla fall !

2008-08-11 @ 12:51:04
URL: http://lyckostigen.blogg.se/
Postat av: Zaida

hej

läste just Lindas blogg,hon är ett av mina kära barnbarn

det var första gången som Linda sov över med sina barn och vi hade det så mysigt

att du tyckte om mitt namn var så härligt att höra,vi är inte så himla många som heter Zaida,men fler än vad jag trodde ändå när jag började undersöka det.......

ha det så bra

2008-08-21 @ 21:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0