Lördag

På morgonen gick jag och tjejerna upp och Andreas fick ligga kvar och dra sig. Vilma är så go på morgonen. Kommer in till och oss säger HEJ mamma HEJ pappa. Hon fixar lite själv med allt möjligt medans jag försöker gnugga bort sömnen ur ögonen. Är ingen morgon människa!
Sen går vi upp och hon vill se på Pippi i vanlig ordning.
Vid 9 äter vi frukost och då somnar Lova om vid pappas sida:-)
Efter frullen vill jag duscha med Vilma men det är hon inte så sugen på. Hon vill hellre bada i sin balja. Men jag ville passa på att duscha då Lova sov så jag lockade Vilma med vattenballonger:-) och det var då poppis:-)

 
Vattenballonger var spännande


Ligger bredvid Lova och skrattar efter duschen


Sen kastar sig Andreas ner på golvet han med. Skrattades gott på filten:-)


Senare på dagen åkte Vilma och Andreas iväg och jag hade hela dagen för mig själv (eller nästan:-) Lova var hemma också)
Jag satte mig för att sy men med Lova i sin babysitter som skulle roas blev det inte allt för mkt sytt. Och med den gamla skrutt maskinen jag har blev det mest att sitta och sprätta haha... Usch vill ha en sprillans ny symaskin!
Den jag har duger väl men oj va den kan tjura:-)

Bild på byxorna jag sytt:



 

Har nog glömt att säga att Lova i måndags vände sig från rygg till mage och nu gör hon det mest hela tiden då man lägger henne på rygg. Då hon sitter i babysittern drar hon sig nästan upp sittandes! Vilka magmuskler hon har:-)
Gillar inte alls att ligga på golvet och inte se något. Hon vill vara där saker händer och se allt och alla:-)


Skulle sy en gullig Moopy men misslyckades rätt mycket då maskinen började strula en massa. Blev en hemsk liten Moopy. Ska ge mig på att sy en igen då jag får tid att sitta utan en liten Lova bredvid mig;-)


Så här gulliga är Moopy!:-)


hahaaaa.. så här läskig och ful blev min Moopy... haha skäms:-)
skrattar lite hysteriskt för mig själv hahaa....

Det var allt för idag. Imorgon kommer farmor och farfar.
Jag hoppas på att hinna sy en ny Moopy... hahaa Min får heta Muppy tror jag hahaa:-)
So Long!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jätte fina brallor !

Gillar mbyxor med mudd, speciellt i midjan.

De sitter så bra, på stora som små barn :)

KRAM

2008-08-20 @ 18:29:27
URL: http://lyckostigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0