Kompisar

Idag åkte vi med Frida o Auorora till Coop för att köpa en cykel.
Vilma va lite små ilsken på morgonen och ville inte riktigt göra som jag ville.
Borsta håret, klä på sig och blöjan var sånt hon blev arg över.
När vi sen kom ut var hon glad igen. Lova sov gott i vagen.
Vilma ville vara med Auorora hela tiden, hålla handen och gå vid hennes sida.


sockersöta tjejer


Väntar snällt på tunnelbanan


"Får jag klappa hästen" -undrar Auorora. "mja"- säger Vilma

Lova sov i 3timmar i sin vagn:-O
På eftermiddagen åker vi med Jonny in till stan och äter kina mat:-)

 
Älskade unge! Du är för go ska du veta!

 
Super glad på resturangen:-)


Idag har jag fått sätta på henne kjol. Dock var denna lite liten men så söt ändå.

Vilma somnade i bilen på vägen hem. Hon var så svår att väcka. Satt i soffan och var helt borta i säkert 10min:-)
Vi gick iaf ut och träffade Frida och Auorora igen. Blev en promenad till träsket. Vilma var jätte glad att se dom igen och skrattade glatt åt sin kompis:-)

Matade ankorna

   
Lek i sandlådan. Tar ner sanden och får den då på sig och borstar hela tiden av sig sanden hihi

Jag och Vilma gick upp till gården bakom vårat hus för att gunga och leka i sandlådan.
Andreas var hemma med Lova.
Var så mysigt att bara vara jag och Vilma. Hon var så glad och go. Jag verkligen njöt i fulla drag.
Att bara få ro om henne helt själv var precis vad vi behövde.
Sen var det dags att gå in och det var inte lika roligt. Fick övertala henne om bad och lek då hon kom in;-)
Och sakta men säkert kom vi in.
På våran gård ville hon dock rida på "hästgungan"...


PIPPI säger Vilma glatt. Pippi står så här på Lilla Gubben:-)
Man kan inte låta bli att le ibland haha:-)

När vi kom in ammade jag Lova och sen badade jag Vilma.
Efter badet lekte vi på hennes golv och ringde farmor och farfar.
Dom ska komma och hälsa på oss på Söndag bestämde vi.
Efter att vi lekt en stund la sig Vilma i sängen och jag frågade om hon ville sova.
Ja Lisa sa hon då. Så jag läste en bok och då den var sluta sa hon till så jag läste en till:-)
Blev 4böcker och sen sa jag god natt och stoppade om henne.
Sen kom hon upp en gång och jag gick och la henne igen sen somnade hon för kvällen.

Kändes riktigt bra i magen ikväll:-) Som om allt idag klaffat jätte bra:-)
Skönta att få lägga sig och sova ikväll och känna sig som en Mycket bra mamma:-)

Det var allt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Söta töserna är på perongen :)

och vad duktig Vilma blivit som vågar stå på "Lilla gubben" ;D och just det, Grattis Lova till att du vänt dig ! Glömde kommentera det i inlägget innan .. ;)

Puss på er alla godingar !

2008-08-20 @ 18:31:57
URL: http://lyckostigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0